Golf Altorreal 1 & 2 november 2022

Mondayweeklygolfare på utflykt. Efter en kort och bekväm bussresa var vi framme på Altorreal i god tid före första start. Altorreal hade ¨namnat våra buggies¨, bra och trevlig service så att vi kände oss extra välkomna.

Slopen kollas inför spelet

Här förbereds scorekorten genom noga koll av slopetabellerna så att alla får rätt antal slag inför 1:a dagens spel. Vädret var perfekt för en bra score, +26 grader, sol och nästan vindstilla.

Aftergolf 1:e november

Efter en stekhet runda, åtminstone vädermässigt, blev det aftergolf i skuggan på uteserveringen. Här kunde vi inte bara njuta av svalkande dryck utan också av en fantastisk utsikt över delar av banan med bergen i bakgrunden. Efter en trevlig och härlig stunds aftergolf var det dags för en kort busstur in till Murcia city och incheckning på Hotell Rincon de Pepe.

Mercado de Correos

Efter incheckning och uppfräschning av oss själva var det nu dags att gå några steg för ett glas cava på det så populära Mercado de Correos, allt för att lugna nerverna inför morgondagens spel eller kanske var det bara för att vi skulle få en liten aptitretare innan middagen.

Middagsdax kl. 20:30

Restaurangen på Rincon de Pepe reserverad för Mondayweeklygolfarna där vi bjöds på middag med tillhörande goda viner. Naturligtvis ingick även middagen och vinet i utflyktspaketet.

Vinnarparet får pris och håller tacktal

Till middagen delade vi ut en flaska cava till det par som var hetast efter första rundan. Vinnande par och i ledning efter första rundan med hela 45 poäng, Marianne & Peter. Stort GRATTIS till Er.

2:a rundan i lika bra väder som dag 1

Efter en god och nyttig frukost på hotellet tog bussen oss ut till 2:a dagens spel på Altorreal med höga förväntningar om bättre spel och resultat än gårdagen. Åter igen inget att skylla på åtminstone inte vädret och precis som igår fick vi med oss varsin baguette med skinka och ost, allt för att vi skulle orka slå längre, rakare och dessutom få fler poäng men ..... utsikten var fin.

Vinnarparet dag 2

Efter 2:a dagens spel bjöds vi på en sen lunch med dryck därtill. Vi delade också ut pris till det par som lyckats bäst dag 2 och här blev det så jämnt att särskiljning på lägsta shcp fick tillämpas. Det två paren som hade högsta poängen 43 p, spelade dessutom ihop under dag 2 och det blev alltså stentuff kamp ända in till sista putten. Per-Arne & Annika fick se sig besegrade av sina medspelare Hans & Lena som alltså hade lite lägre shcp. Stort GRATTIS till vinnarparet Lena & Hans.

We are the champions

Altorreal Champions blev Marianne & Peter med 86 poäng. Mästarna höll ett trevligt tacktal och mottog en flaska Cava grande för sin fina prestation under de två dagarna. Grete och Ulf framförde också ett tack till alla som var med och gjorde dessa två dagar till en minnesvärd golfupplevelse. När alla kände sig nöjda och mätta med den sena långlunchen var det åter dags för en bussresa hem till Villamartin. Tack till alla för den här gången.